עוגת גבינת יוזו

מרכיבים:

3 כפות (42.5 גרם) חמאה ללא מלח
¼ כוס (25 גרם) סוכר מגורען
⅛ כפית מלח ים
ביצה 1 גדולה
2 חלמונים
¼ כוס (60 מ"ל) מיץ יוזו
1-2 כפיות גרידת יוזו
קרום
עוגיות חמאה 2.5 אונקיות (71 גרם).
2 כפות (28 גרם) חמאה ללא מלח, מומסת
עוגת גבינה
16 אונקיות (454 גרם) גבינת שמנת
½ כוס (120 מ"ל) שמנת חמוצה
½ כוס (50 גרם) סוכר מגורען
ביצה 1 גדולה
½ כפית תמצית וניל טהורה
קליפת יוזו מסוכרת (לא חובה)

הוראות הכנה:

בקערה, מקציפים את החמאה, הסוכר והמלח ללא מלח עד לאיחוד. מערבבים את הביצה והחלמונים בזה אחר זה. מוסיפים את מיץ היוזו וממשיכים לערבב. מעבירים את הקערה לסיר כפול וממשיכים להקציף עד שהתערובת מסמיכה, כ-10 דקות.
מוציאים את הקערה מהסיר הכפול ויוצקים את היוזו קארד לקערה נקייה דרך מסננת דקה כדי להסיר גושים שאולי נוצרו. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומצמידים את העטיפה על פני הסיר כדי שלא יווצר סרט. מצננים במקרר להסמכה.
קרום
שמים את עוגיות החמאה בשקית זיפלוק וכותשים אותן לפירורים דקים. יוצקים את החמאה המומסת לתוך השקית ומעבדים את החמאה לתוך הפירורים עד לאיחוד.
מרפדים תבנית מאפינס בציפוי נייר, ומהדקים כף גדושה מתערובת הפירורים לכל כיסוי נייר.
עוגת גבינה
מחממים את התנור ל-302°F/150°C.
שמים בקערה את גבינת השמנת והשמנת החמוצה ומקציפים עד לאיחוד. ברגע שאין גושים מוסיפים את הסוכר וממשיכים לערבב. מוסיפים את הביצה ותמצית הווניל ומערבבים.
טורפים את הבלילה בצורה אחידה על הקרום ואופים כ-20 דקות. המרכזים של עוגות הגבינה עדיין צריכים להיות מעט מתנודדים. נותנים לעוגות הגבינה להתקרר מעט בתבנית לפני שמעבירים אותן לרשת להתקררות מלאה.
מצננים את עוגות הגבינה במקרר למשך 30 דקות לפחות, רצוי שעה. מעל כל עוגת גבינה עם כמות יוזו קרד שתרצה. מקשטים בקליפת יוזו מסוכרת מעל.